Mor - Kahraman Tazeoğlu , M.H.Kan



Wow... Tahmin ettiğimden bambaşka çıkan ve beni olumlu olarak şaşırtan kitaplara bayılıyorum. Kitap kapağından sıradan bir öykü beklerken #distopya tarzı çıktı karşıma. Üstelik İstanbul merkezli ama yeni adıyla. Nobel ödülü alan Doktor Ulak tarafından tamamen ast üst düzeniyle yenilenmiş bir dünya düzeni. Bir bakıma insanlar tanrılaştırılmış, her şey onların elinde ama en temele yapay zekayı oturtmadan duramamışlar. İletişime Mor denmesi ayrı bir derinlik katmış. Ancak Dr.Ulak' ın oğluna yeni ve bambaşka bir görev verilmesiyle işler karışmaya başlıyor. Bu noktada kitapta geçen bir cümlede beni etkiledi "Belki de doktor Ulak önce duyguları öldürmeliydi" diyor mor. Yani insan duyguları var olduğu sürece yeni bir düzen ne kadar sağlam kalabilir ki?? Ve hiç beklemediğim bir son... Yani ben gerçekten ne zaman bir Türk yazardan beklediğim sonu  görebileceğim merak ediyorum.. Neden bu kadar karamsarız bu konuda? Kendi hayatlarımız zaten yeterince sorunlar ve umutsuzluklar doluyken , okuduğum kitaplarda biraz olsun umut hissetmek istiyorum ve bitirdiğimde hissettiğim şeyler beni gerçekten çok etkiliyor. Yine bu kitabın sonunda da darmadağın oldum.. Yine de gerçekten Türkiye' den bir distopya çıkmasına çok sevindim ve konu özgünlüğü de güzel , ufak bazı alıntılar olsada. Bu yüzden teşekkürler#kahramantazeoğlu ve #mhkan , #Mor adlı kitabı özgün kitap arayanlara özellikle tavsiye ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder