Bir Noel Şarkısı - Charles Dickens


PUAN : 4 / 5 

Kitabı alırken hiç düşünmeden ve fazla incelemeden alasım gelmişti. Bu ilginç bence çünkü genelde kitap kurtları olarak tasarım olsun, yorumlar olsun epey inceleyerek ve merak etmeye başlayarak alırız. Bu kitapta ise bir kaç yerde tanıtımını gördükten sonra ( yine fazla detaylı bakmadan ) sadece almak istediğimi hissederek aldım. Belki adı etkiledi, belki sade tasarımı hiç bilemiyorum. Belki içeriğini fazla yansıtmıyordu merak uyandırdı.. Alıp okumaya başladığımda ise çok şaşırdım çünkü beklediğim tarzın dışındaydı. Tam nasıl adlandırabilirim bilmiyorum, çizgi roman desem değil, ama çizimlerde barındırıyor. Akıcı, kolay okunur, fazla yormayan, fazla betimlemeleri olmayan ve konu yoğunluğuna boğmayan basit diyebileceğimiz bir kitap. Verdiği mesajın güzel olduğunu söyleyebilirim ve zaten bu puanı da o mesaj aldı, o da; aksi insanların, problemli insanlar da geçmişin etkisinin ne kadar çok olduğu. Yani aslında herkesi çok kolay yargılıyoruz. Ama neden o hale geldiklerini hiç sorgulamıyoruz. Bu konuda sorgulatmayı sağlıyor kitap ve bu yönde çözümlemeler yapıyor. Bu noktada belirtmem gereken bir diğer nokta kitap çocuklara uygun olmayabilir çünkü içerisinde hayaletler ve yaratıklar geçiyor. Ana karakterin bile ne kadar korktuğuna yönelik anlatımlar mevcut ve çizimler de zaten pek hoş çizimler değil. Bu nedenle kitabı alırken inceleyerek almanızı tavsiye ediyorum. İlla kesinlikle okumalısınız diyebileceğim bir kitap değil ama merak edenler için okunabilecek bir kitap. Keyifli okumalar dilerim.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder