Yıldızlara Sarılı Kraliçe - Roshani Chokshi


  PUAN : 5/5 , YAŞ SINIRI : YOK


Kitabın başlarında beni bu kadar etkileyeceğini tahmin etmiyordum. Hatta ilk 50 sayfasını elimden bıraka bıraka, çok yanaşmayarak okudum. Ama sonra öyle büyülü bir diyara daldırdı ki beni, öyle ummadığım bir hikaye sardı ki etrafımı inanamadım.. Hem hint kültüründen simgeler, ögeler öğrenirken hem de hayattaki bir çok satır arasını sorgulattırıp yorumlatıyordu. Gerçekten çok sarsıcı mesajlar dolu. Ayrıca her bir satırdaki tasvirleri kaçırmamak için dikkatle okumak zorundaydım. İnanılmaz güzel bir betimleme tarzı vardı ve hayal gücü yoğunluğu. Güç, kudret, hayaller, büyü, aldatma, kanma, seçimler, hisler, denge, araf, gerçeklik, hayal diyarı, ölüm ve yaşam arasındaki ince çizgi hatta o ince iplik.. Bir hikayede daha ne olabilir ki? Anca hepsi bu kadar güzel bütün halinde sunulup sıkmadan okuyucuya ulaştırılabilinirdi. 

Sırların insan hayatlarını nasıl olumsuz etkileyebileceğini de gözlemliyoruz. Şeffaf iletişimin önemini de.. Okudukça sürekli artan bir merak oluşturmak da kolay bulunmuyor kitaplarda. Ayrıca çevirmenin başarısını da vurgulamam gerek. Bence öyle anlatım tarzı vardı ki eminim orijinalinden doğru çevirmek epey zor olmuştur. Bu yüzden kendisini de takdir ettim. Yabancı yayınlarına da teşekkür ediyorum bu kitapla okurları buluşturdukları için. Ufkumu genişleten bir kitap daha oldu. Kesinlikle herkese tavsiye ediyorum. Keyifli okumalar dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder