Mucize - R.J.Palacio


Puan : 4.5 dan 5 

Bu kitabı yanlış hatırlamıyorsam ekim 2016 da okudum. Yorum girmeyi nasıl unutmuşum anlamıyorum.. Gerçekten çok ama çok etkileyici bir kitap konusu. Zaten kitap tasarımından sizi etkileyip kendisine çekiyor, gördüğünüzde almadan geçmek zor. Okumaya başladığınızda duygularınızı ele geçiriyor. Okudukça bazen göz yaşlarınızı tutamıyorsunuz.. O zor hayatı , o koşullara sahip olan gencecik bir yüreğin düşüncelerini okumak, onun gözünden dünyayı görmek.. Sadece bazen dikkatimi çeken ve beni rahatsız eden kitabın akışını bölen o konu başlıkları ve ayrımları oldu. Ki bu bütünlüğü de etkilemiş gibi gözüktü bana. Sanki bazı yerler atlanmış, kopukluklar var hissi yaşattı. Ayrıca öyle bir hayatı toz pembe sunması yani gelişmeleriyle olabilecek en masum yönüyle anlatması bana gerçeklikten uzak geldi. Düşünmeden duramadım gerçekte böyle kişilere o kadar iyi yaklaşıyorlar mı? Dünyanın neresinde olursan ol fark etmez. Ben maalesef bu acımasız dünya gerçekliğinde o hayatı çok toz pembe gösterdiğini düşündüm. Tamam zaten kitaplar hayal dünyası, yazar istediği gibi sunar bunu. Zaten benim ki de sadece kendi düşüncem ve bir dilek idi keşke gerçekte öyle olsa diye.. Sonra bir de düşünmüştüm ki bu konu bir film olmalı olsa keşke demiştim. Bakın o gerçek oldu. O kadar içten söylemişim demek ki. O halde diğer dileğim de gerçek olsa olmaz mı?? 
Not: Değer yargılarınızı ve hayata bakışınızı biraz olsun sorgulamak ve şükretmeyi hatırlamak için bu kitabı okumalısınız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder