Biz Ölümlüler - Patrick Ness




PUAN : 5/5

Nereden yorum yapmaya başlayacağımı bir an bilemedim :) Keyifli bir kitap olduğunu söylemeliyim. Sık sık kendimi gülümserken buldum okurken. Karakterlerin hepsi çok tatlıydı; Mikey, Henna, Mel, Meredith, Jared, Nathan ... Sinir eden, gıcık olunan bir yön hiç yoktu. Hepsi olgunlaşma aşamasında, hayatı sorgulayan gençlerdi. Buna rağmen bolca düşündürtmeyi başarmış yazar ve aile, arkadaşlık, dostluk, yaşantılarımız hatta sevgili olmak kavramlarına değinmiş tüm bunların içinde. Özellikle korku kavramının üzerinde durmuş. Okurken sanki sürekli psikolojik bir değerlendirmenin içindeyim gibi hissettirdi. Ben hep bir kitabı okurken bana ne kattı, bir mesaj veriyor mu diye de irdelerim çünkü o zaman anlamı oluyor, anlamlı oluyor ve ciddi bir emek oluyor. Bu kitaptada yazar verdiği bir çok mesajla bu yönden de doyuruyor bilgiye. Kitabın sonunda Yazarın Notu kısmını okuduğumda ise ayrı bir gülümsedim ama spolier olmaması için size bundan bahsetmeyeceğim :) Bir tek eksikliğini hissettiğim diğer ölümsüzler ve özel yetenekli çocuklardan bahsettiği bölümlerdi. Sanki öyle birden onlardan bahsetmeye başlaması ve ara ara atlayarak bilgi vermesi benim kafamı karıştırdı gibi. Benim bilmediğim bir önceki kitabı mı vardı diye düşündürttü bana. Bence onları öyle üst bilgi olarak vermek yerine ayrı sayfalarda daha geniş anlatabilirdi. Böylece her açıdan bilgilenirdik. Bir de Mikey' in başına bir şey gelecek diye korktum hep ya da seçilmiş o mu olacak diye. Ama Jared daha çok şaşırtan oldu ve yani kedi tanrısı olarak seçmesi de ilginç sanırım yazarımız kedileri çok seviyr ve bunu bu şekilde yansıtmış.. :) Yani kısacası elimden hiç bırakamadan çerezlik gibi görünen ama çok şey katan da bir kitap olsun diyorsanız bu kitap tam size göre.. Keyifli okumalar dilerim.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder