Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler - Jan-Philipp Sendker


PUAN . 10 / 5 :D

Bu kitapla ilgili söyleyebileceğim o kadar çok şey var ki.. Öncelikle puana şaşırmayın, doğru, çünkü en yüksek puanları sonuna kadar hak eden bir kitap. O kadar çok notlar aldım ki okurken.. Üstelik sindirmek ve içimde yorumlamak için sık sık ara vererek okudum ve bitirmeye kıyamadım resmen. Duygular taştı aktı içimden ve çoğu zaman içim sızladı, ağladım...

 Batıl inançları yoğun işleyen psikolojik bir kitap ve batıl inançlardan bir kere daha nefret ettim. Saçma inanışların insan hayatları üzerinde nasıl büyük etkiler yarattığı ve bazı hayatları nasıl alt üst edebildiğini görüyorsunuz okurken. Tin Win ve Mi Mi' nin hikayesi sizi alıp götürecek, yüreğinizin en hassas yerlerinden yakalayacak. Okurken yazarın değindiği noktaları siz de sorgulayacak belki benim gibi notlar alıp sonradan üzerinde düşüneceksiniz. Kitapta dikkatimi çeken şeyler ise öncelikle mekan tasvirleri en ince ayrıntısına kadar anlatılıyor hem de her bir mekanın, yeni bir karakter dahil olduğu anda onun hayatı yine en detaylı şekilde anlatılıyor ve hepsinin ayrı sorgulamaları ve ayrı yoğunlukları var. O yüzden gerçekten arada nefes alma ihtiyacı hissettim. Resmen o hikayenin içinde yaşıyor, akıp gidiyorsunuz. Hiçbir detay sizi olumsuz sorgulatmıyor ve o kadar çok mesaj yüklü ki.. Yani gerçekten bilmiyorum bu kitap bir başka özel. Ayrıca bence her yaştan yani çok küçükler olmadığı sürece, hadi şöyle diyeyim +13 den itibaren herkes okuyabilir ve okumalıda. İnsan ilişkileri, aile ilişkileri, hayatı tanıma , sorgulama yönlerinden bir çok şey katacak emin olun.. Ayrıca sonu sanki belki devamı var mı diye düşündürten şekilde bitti benim için.. Şiddetle tavsiye ediyorum. Dilerim kütüphanenizdeki yerinizi alır. Keyifli okumalar dilerim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder