Dokunmadan - Nermin Yıldırım


PUAN : 4 / 5 

Instagram ve Youtuberlardan okuduğum, izlediğim yorumlarla çok fazla meraklanarak aldığım kitabı okumaya başladığım andan itibaren biraz beklediğimi bulamadığımı hissetmeye başladım. Okudukça biraz sardı ama beklediğim heyecan, merak yoktu. Çok farklı bir yaklaşım bekliyordum sanırım ama onu bulamayınca biraz burukluk oluştu. 

Konu ana karakterimiz Adalet' in bir gün öleceğini öğrenmesi ile başlıyor ve hayatında bir çok sorgulamaya gidiyor. Nerede ne hatalar yaptığını ve sonrasında bunu nasıl düzeltebileceğini kafasına takıyor çünkü hayatını düşündükçe gelişen tüm olumsuz olaylardan kendi olumsuz davranışlarını sorumlu tutmaya başlıyor. Bunları düzeltme arayışına giriyor ve ilk hatırladığı anı ile yola koyuluyor. Yazarın yazım tarzı oldukça akıcı ve keyifli diyebiliriz ancak biraz benim alışkın olduğum stile uzaktı. Bir şey beni o stilde rahatsız ediyor nedenini tam çözümleyemiyorum. Bu arada  Türk yazarların gerçekten ilginç yaklaşımları oluyor. Benim tespit ettiklerime göre bir kere mutlu sonlar az, sürekli acılara yoğunlaşma mevcut ve gerçek hayatta belki de yapılması zor olduğu için arsız bir dille yazım yaygın.

Kitabın genel kurgusunda irdeliyiş şekli, değindiği konular, farkına varışlar, mahalle kültürünü yansıtışı, o kendi yaşantısını anlatışıyla onla beraber yaşıyor olmam güzeldi .Üstün körü geçişler veya kopukluklar yoktu.


Uzun lafın kısası hayatınızın ne kadar önemli, değerli olduğunu bir kere daha anlamak, yapılan hatalardan dönmek için geç olmadığını görmek için bence okunmalı. Keyifli okumalar dilerim. :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder