Aristo ve Dante Evlerin Sırlarını Keşfediyor - Benjamin Alire SAENZ




PUAN 5 / 5 ( BİNDE BİN :D ) 

Gerçekten ama gerçekten BAYILDIM! O kadar sevdim o kadar içime işledi ki nereden başlasam diye düşünüyorum ve daha bitmesine bikaç sayfa olmasına rağmen dayanamayıp yorumu yazıyorum. İçinde yazan her şeye bayıldım. Kitaplardan bahsetmesine, kitapları analiz etmelerine, şiir kitaplarına değinmelerine ki bahsettiği şiir ile benim hayatımda kesişen ilginç bir tesadüf var! Şarkılardan örnek verilmesine ki ben bu kitabı okurken hep U2 ' nun With Or Without You şarkısını hep aklımdan geçirdim ve bazen de onu dinleyerek okudum. Kitabın adında belirttiği gibi karakterlerimiz Aristo ve Dante. Evet adları gerçekten öyle ve onun da esprisi dönüyor kitapta ancak bence yazar Aristo' yu ana karakter olarak tutmuş. Daha çok onun derinlerine iniyoruz. Evet Dante de hep var ama hikaye daha çok Aristo' nun görüşlerinden anlatılıyor ve bence yazar Aristo ile kendi arasında çok bağ kurmuş. Sanki onun yaşadığı gelgitler, hayatı sorgulayışı ve sevip sevmediği, dile getirdiği şeyler yazarın da kendi içinde yaşadığı şeyler gibi hissettim. Onunla beraber ben de sorguladım bir çok şeyi, çoğuna hak verdim ve kendi bazı değerlerimin de farkına vardım. Açıkcası kitabı ilk okumaya başlarken karakterlerin 15 yaşında olduğunu görünce eyvah! dedim, yoksa yine çok teenage bir kitap mı dedim ama asla öyle olmadı. Bu beni ayrı sevmemi sağladı kitabı. Hatta 15 yaştan daha olgun sorgulamalar var kitapta ama bunu yine de abartmamış çünkü geçen zamaan dilimi içinde büyüyorlar ve aslında tam da yaşlarının getirisiyle sorgulamalar yapıyorlar. Bir ara acaba yazar psikolog mu ya da bir psikologla mı çalışmış bu kitabı diye düşünmeden duramadım çünkü o kadar detaylar vardı ki yani herkesin gözlemleyip fark etmesi zor bence tabii doğru dile getirmesi de. Ayrıca unutmadan keşfettikleri sırlar ve üzerinde durdukları sırlar da çok güzel, doğru ve mantıklıydı. Hepsine ayrı bayıldım. Bir de ana karakterlerimizin karakter duruşu ve analizleri kitap boyu bir bütünlük içinde ve çok güzel detaylı aktarılıyor. Bu da zor bir konudur ama başarılıydı ve bu da beni etkiledi. Özellikle Aristo' nın hayatı ve iç dünyası okuyucunun yüreğini yakalıyor ve çok etkiliyor. Hayatın zorlukları yaşa bakmıyor ve gerçekten nefret edilesi bir durum. Ahh unutmadan kitap sayesinde ilk defa Meksika kültürü hakkında da bazı bilgiler ediniyoruz bu da güzeldi :) 

Değinmem gereken bir nokta daha var. Normalde herkesin okuyabileceği bir kitap ancak eğer yaşınız eşcinsel konular için yeterliyse. Bunun için bir yaş sınırı koymak doğru değil. Çünkü zaten cinsel içerikli pek bir şey yok ,sadece sorgulamalar yoğun,, anlamaya çalışmalar yoğun. Ama özellikle yine erkek erkeğe ilişkiyi içerdiği için birey olarak böyle konulara hazırsanız, ön yargılı değilseniz okuyabilirsiniz. Son zamanlarda böyle kitapların yaygınlaştığını net bir şekilde görebiliyoruz. Bu aslında iyi bir şey çünkü eskiden baskı nedeniyle görünmez varlıklar gibiydiler ancak şimdi görünürlükleri arttı ve kendilerini ifade edebildikleri alanlar çoğalmaya başladı. Bunu takdir ediyor ve onlar için seviniyorum. Beni tek düşündürten bu kadar yoğunlaşmanın da olumsuz yönleri olup olmayacağıdır. Çünkü herkes biliyor ki lgbti konusu çok hassas bir durum. Doğuştan olanları da var ( değişemeyecekler) sonradan öyle olanları da var. Bu kadar çok değinildiğinde sırf meraktan bu duruma atılıp kendilerine ve başkalarına ufak da olsa zarar görebilecekler de var diye düşünüyorum. Bu nedenle yaşı küçük olan kardeşlerim bu tür kitapları okuduklarında bence güvenebildikleri bireylerle bu konuları konuşsunlar, olmadı psikologlara yönelsinler çünkü ebeveynlerle konuşmak zaten zorken yakın bir arkadaşla da konuşmak her zaman kolay olmaz. Dediğim gibi son derece hassas konular ve bu yüzden iyi analiz etmek gerekir.. 

Kesinlikle tavsiye ediyorum kitabı. Dilerim hak ettiği değeri bulur. şahsen benim için sürekli göz hizamda tutabileceğim bir kitap oldu. Herkese keyifli okumalar dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder