Kafamdaki Fillerin Hepsi Mavi - Murat Gülen

PUAN: 5/5

Nereden başlasam bilemedim.. O kadar dolu dolu bir kitapki.. Bir çok satırın altını çizdim, bir çok notlar aldım. Yine de içimde oluşan duygu fırtınası geçmedi. Evet Murat bey yani yazarımız hiçlik kavramı üzerinden yazılarını yazıyor ve hayata yönelik düşüncelerini açıklıyor. Resmen neredeyse hepsi benim görüşlerimle birebirdi. Hiçlik kavramı çok derin ve aslında bence var olmakla yok olmayı birlikte barındırıyor. Tek beni kızdıran konu, kitabın sonlarına doğru aşkı kölelik, bir insana adanmışlığı özgürlükten uzaklaşmak ve birliktelikleri zorunluluktan ibaret görmesiydi. Kusura bakmayın ama ben buna katılamam.. Bu tamamen bireylerin hayata bakış şekli ile değişen bir durumdur. Kendi içinde ne kadar olgunlaşabildikleriyle orantılı değişir. Ne istediklerini bilmeyen ve kendisini daha tanımayan bireyler hiçbir zaman gerçek anlamda özgürleşemezler. Bu yüzden bunu genelleştiremezsiniz..Hele ki sonunda yine kafamı karıştıran çok şey oldu, yani bişeyler gerçekten net değil va karışıktı. Sonda Galip' in durumundaki gelişmelerde, onu izlemesi sonradan en sonunun kitabın başına bağlanış şeklinde zaman kayması var. Bunu böyle algılayan bir tek ben miyim? Ayrıca Mavi Fil oyuncağı kitabın sonunda sıkça bahsedilirken kitabın başında hiç bahsedilmiyor. Gözden kaçırdıysam diye tekrar okuyacağım ama sanmıyorum. Öte yandan 63. Sayfadaki Kadınlığı Virginia Woolf' tan öğrenmiş birine ile başlayan paragraf benim içimin haykırışıydı resmen. Buraya sığmayacağından yazamıyorum.."Geldik, gördük,yenildik." Sözü ayrı etkileyiciydi.. Yaratılan şiirin her bir satırı ayrı düşündürücüydü. O kadar çok not varki hangi birine değineceğimi bilemiyorum. Fazla spolier de vermek istemiyorum. Hikayenin sayfa sayfa ilerliyor oluşu yormuyordu insanı, fazla karmaşa ve fazla laf ebeliği de yoktu sade ve vurucuydu. Böyle olunca mesajlar daha özümseniyor ve okuyan daha kendini verebiliyor bence. Sadece belirttiğim noktalara katılmıyorum. Ama kitap kesinlikle herkes tarafından okunmalı ve biraz bazı şeyler "anlamlandırılmalı." Herkese tavsiye ediyor ve keyifli okumalar diliyorum.

1 yorum:

  1. Epeydir giremiyordum siteme , şimdi gördüm yorumunuzu. İlk yorum ekleyen siz oldunuz, çok teşekkür ederim bunun için.:) Ben de blogunuzu takip edeceğim.. Sevgiler :)

    YanıtlaSil