Başlangıç ( Origin ) - Dan Brown


Puan : 5/5 

    


Dan Brown yine harika bir iş çıkarmış. Yine tam onun stilinde. Aslında fazla aynı stili sevmiyorum çünkü artık tahmin edilebilir boyuta geliyor ve o zaman o hikayeyi okuma heyecanı gidiyor. Mesela bütün Dan Brown hikayelerinde önce büyük bir olay yaşanıyor ki bunda genelde biri ölüyor. Sonra ya yine bir kaç ölen oluyor ya da öldürülmeye çalışılıyor. Ama bu yazarın en sevdiğim yönü hikaye içine birçok bilgi katması! Sayesinde, her seferinde bambaşka konularda bir çok bilgi ediniyoruz. Bazen kitabı okurken laptobumun yanında duruyorum ve bahsettiği konuyu anında açıp araştırıyorum. Böylece görsel olarak da hikayeye bir gerçeklik katarak , sanki gerçekten ben de o hikayenin içinde olanlar yaşıyormuşum hissine kapılıyorum ve bu benim hoşuma gidiyor. Bu kitaptaki hikaye konusuyla da İspanya' nın gerek tarihi, gerek sanat eserleri ve tarihi yapıları hatta siyasi yapısıyla ilgili de bir çok bilgiyi edinmiş oluyoruz. Özellikle de benim en çok bayıldığım alan olan ve zamanında da dersini almış olduğum Sanat Tarihi bilgileri.. Kitabı okurken sonlara doğru bazı şeyleri doğru tahmin edebilmiştim ancak bir detay var ki işte o noktada şok oldum. Yani önce şok oldum sonra mantığını kavradım ama onu nasıl düşünemedim, fark edemedim diye kendime söylendim. Ama şu gerçek var ki Brown kurguyu çok güzel düzenlemiş. Kitabı sonuna kadar okuduğunuzda konunun bütününü birleştirebiliyorsunuz. Bunu başarmak gerçekten zordur. Bir de eklemem gereken detay LGBT' ye yine bir gönderme olması. Ki bunu hiç beklemiyordum. Kendisine saygım daha da arttı :) Tabii bu ben de LGBT'yim diye değil, Brown' un her şeye saygısı olmasından , hayata dair her şeyi dile getirebiliyor olmasına.. 

Dikkat ettiğim bir diğer nokta ise Brown, artık kitapları filme dönüştüğü için, sanki bu kitabını daha çok film senaryosuna rahat dönüşebilecek tarzda yazmış. Yani mesela diğer kitaplarında çok daha fazla yoğun bilgiler ve yoğun konu akışı vardı ama bunda daha rahat bir akış ve fazla bölümlemeler var. Görsel anlatıma da çok yoğunlaşmış, tasvir ve benzetmelere de. Bunu fark edince de film için olabileceğini düşündüm. Bunun dışında hani ilgiyi yine de yoğun tutmayı başarmış çünkü buluşun ne olduğunu neredeyse sonuna kadar söylemiyor ve bunu yaparak okuyucuyu da fazlasıyla düşünmeye itiyor. Kitabın sonuna kadar da heyecan sürekli aynı yoğunlukta ve sen de yazarla birlikte düşünüyorsun. Buluş ne olablir?? Nereden geldik nereye gidiyoruz?? İşte bunu daha da çok sevdim! Sevmediğim daha doğrusu beni ürküten noktası, teknolojiyi insandan ayıran detay.. Teknolojinin yani yapay zekanın insandan daha tehlikeli olabilme ihtimalinin çok ama çok yüksek olması..

Uzun lafın kısası, eğer bu yazarı bir kere sevdiyseniz, bu kitapla yine sevmeye devam edeceksiniz! Üstelik yine tehlikeli sularda ( tehlikeli bir konu seçerek yazdığı için ) yüzdüğünü fark edeceksiniz. Zaten yeterince fazla bilgi paylaştığı için zamanında çok tehtidler almıştı. Şimdi bir de işin için de İspanya var. Ancak bahsettiği eserler sayesinde bir süreliğine İspanya' nın turizmine çok olumlu katkılar sağlayacağı kesin.. Bakalım bu kitaba tepkiler nasıl olacak.. 

Keyifli okumalar dilerim :)

Notlar : * Nereden geldik, nereye gidiyoruz ?

* Winston....

* Guggenheim Müzesi ve eserleri..

* Prens Julian, kral babası ve Piskopos Valdespino 💓

* Monica ve Suresh.. 😊

* Sagrada Familia ve Kripta

* " Düşmanlarınız mı var? Güzel. Demek ki hayatta bir şeylerin mücadelesini vermişsiniz. " Churchill

* Miller-Urey , ilksel çorba

* İnsanlık evrimleşmesi tamamlanmamış bir tohum mu?

* All Religions Are One ( Tüm Dinler Birdir)

* "Tarih bana iyi davranacak çünkü onu yazmaya çalıştım." Churchill

* "Geçmişini Hatırlayamayanlar onu tekrar yaşamaya mahkumdur." Jorge Santayana

* Zorbalık ve baskı şevkatle bir tutulamaz..

* Kapitalizmin mezhebi yoktur.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder