Illuminae Dosyaları 01 - Amie Kaufman & Jay Kristoff


PUAN : 4.5 / 5

Çok gizli belgeler !! 

Not: Görsel tasarımı bana aittir. Lütfen izinsiz kullanmayın! 

Evet, bu kitap daha çıkmadan adından çok söz ettirdi ve çıkar çıkmaz da zaten çok satmaya başladı. Çünkü şimdiye kadar ki bildiğimiz tüm kitaplardan başka bir tarza ve stile sahipti. Bütün bir hikayeyi sanki orijinal basılmış belgelerden ve yazışmalardan okuyoruz. Mail yazışmaları, tutanaklar ve bilgisayarda yer alan bilgiler.. Hepsi derlenmiş ve bu kitap meydana gelmiş gibiydi. Tamamen dijital bir dünyada yolculuk yapıyor gibisiniz. Konu zaten gelecekte ve uzayda geçiyorsa daha da ilgi çekiyor tabii ki. E o zaman diliminde olunca da, yapay zeka ve sorunlarını, gelecekteki kanunlar ve sistemi de içerinde barındırıyor ve ilgi çekiyor. 

Peki bu kadar başkaysa ben yarım puanı nereden kırdım? Yarım puanı kırdım çünkü 200 sayfa kadarını büyük bir merak ve ilgiyle okurken bir yerden sonra artık merak duygunuz ölmeye başladığı için sıkılma duygusu hakim olmaya başlıyor. Bence, ne yazık ki yazarlarımız bunu atlamış. Tempo yok kitap konusunda ve heyecan sürekli tutulmadığı için gerçekten inanılmaz yavaş okudum. Zaten kitap 599 sayfadan oluştuğu için, yani oldukça kalın bir kitap olduğu için gözünüz korkuyor ve o düşünce zaten yavaşlatıyor. Bir de bu eklenince elde sürünüyor biraz kitap. Ama içerikleri gerçekten müthiş, detaylar ve fotoğraflar ile açıklamalarla gerçekçiliği çok güzel oluşturulmuş.  Devamını da alacak mıyım? Evet ( çünkü bu seri bir konu ve toplamda 3 kitap. ) Umarım diğer kitaplarda heyecan dozu daha yüksektir. 

Böyle farklı bir kitabı bizlere sundukları için mutluyum. Ayrıca farklı tarzlarda kitapları okumaktan çok daha başka keyif alıyorum gerçekten. Bu keyfi tatmanız dileğiyle, keyifli okumalar dilerim.
Sevgiler.. 😊 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder