Ölmek İçin 13 Sebep - Jay ASHER

 PUAN : 5 Üzerinden

         

13 Kaset, Her biriniz dinlemelisiniz ve bir sonraki isme postalamalısınız. Beni bir daha hafife almayın. İzleniyorsunuz! 

WoW! Bu kadar etkilenmeyi beklemiyordum. Kitabın isminden ve yaşlardan dolayı çok ergen olmasını bekliyordum. Ama hayatı o kadar sorgulattı ki ve o kadar yüreğime dokundu ki elimden bırakamadan okudum. Tam anlamıyla bırakamadan! 2 günde bitirdim. 

Gencecik bir kızın, yaşadıkları zincirleme ağır olaylarla verdiği karara nasıl geldiğini, niçin geldiğini anlıyoruz. Her bir sebebi kişisine doğrudan iletiyor. Peki bu ne kadar gerekli? Hatalarını anlamaları açısından evet ama ömür boyu kendilerinin de kaldıramayacağı bir suçlanmayla baş başa bırakmak ne kadar doğru bir seçenek? Okurken, belki kimileri bunu hak etti diyebiliriz ama yine de beni düşünmeye itiyor. Evet üzenler hak ettiklerini bulmalı aslında, en azından bir şeyleri anlayabilmeli.. 

Aslında gerçekten, en ufak olaylar bile hayatımıza zincirleme etki yaratıyor. Çok ama çok kırılganız ve var oluşumuzu hissedemiyorsak, varlığımıza değer katamıyorsak savaşmak zorlaşıyor. En yakın arkadaşım da bu sonu tercih ettiği için bu kitabı okurken çok zorlandım ve bazen de ağladım. 

 Biraz empati yeteneği oluşturmamızı sağlıyor bu kitap. O yüzden de çok önemli bence. Keşke iletişim rahat kurulabilse bu hayatta insanlara hatalı davrandıkları o anda anlatılabilinse, çok geç olduktan sonra değil... İletişim, sevgi ve değer görmek bu hayattaki en önemli 3 ana taş, yapı, olgu vs.. Bunun kıymetinin bilinebilmesi dileğiyle, keyifli okumalar dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder