Benim Balığım Yaşayacak - Ruth Ozeki



PUAN : 5 Üzerinden ;

     


O kadar muhteşem bir kitapki ... Ne söylesem nereden başlasam diye düşünüyorum. Öncelikle ana karakterimiz ya yazarımızın kendisi ya da sadece aynı ismi paylaşan biri. Bir gün sahil kısmında bir şişe ve kutu içerisinde başkasının eşyalarına rastlamasıyla rutin hayatı değişiyor. Yine yazar olan ana karakterimiz , cam şişe içinden çıkan Japon bir kızın mektuplarında kendi hikayesinden ve hayatındaki insanların yaşamlarını bahsetmesi karakterimiz Ruth' un ilgisini çekiyor. Eski Japonca ile yazılmış olduğu için dili de analiz ederek bütün günlüğü okumaya koyuluyor. Dolayısıyla bu kitabı okurken hem Japon kültürünü detaylıca öğreniyoruz hem de dil yapısına varana kadar çok güzel bilgiler öğreniyoruz. Tüm bunların yanında acaba öyküyü yazan yani mektuplara yazana ne oldu sorusu hep akılda kalıyor. Yani Japon kültürüne aşık olan kişiler için bu kitap gerçekten bulunmaz bir nimet gibi. 

Öte yandan kitabın kötü diyebileceğimiz 2 yanı var. İlki çok sayfalı olması. Yani neredeyse 800 sayfa civarı bir kitap. Bir de günlüklerden oluşan bir kitap olduğu için, yani tamam bir yandan Ruth' un da hayatını gözlemliyoruz ama hep durağanlık var. Dolayısıyla okurken biraz sıkabiliyor. Ama yavaş yavaş ve araya başka kitaplar da katarak bitirebilirsiniz ki ben öyle yapıyorum 😊

Kesinlikle herkesin okuyabileceği, çok güzel bir kitap bence. Japon kültürüne ilgisi olanların özellikle okuması gerek bence. Bunu hep iletiyorum ben de tanıdıklarıma. 

Şimdiden herkese keyifli okumalar dilerim.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder