Görünmez Canavarlar - Chuck Palahniuk


PUAN : 5 / 5 

Yer altı edebiyatı denince akla gelen en önemli isim Chuck Palahniuk bu kitabında da yine tarzını belli etmiş. Fazlasıyla günümüz dünyasını özetleyen, insan kimliklerinin dile getirilmeyenlerini dile getiren, söylenemeyenleri söyleyen dolu dolu bir kitap. Ancak vurgulanmalı ki fazla argo bir kitap. Dolayısıyla bundan hoşlanmayanlar ve özellikle 18 yaşından küçük olanlar için biraz sakıncalı. Sadece argoluktan değil, içerdiği, değindiği konuları bakımından da herkese hitap edebilecek bir kitap değil. O yüzden belli bir yaşa gelmeden bu kitabı okumanızı çok tavsiye etmiyorum. 

Bunun dışında yazım dili epey ağır. Çok fazla akıcılık bulamazsınız. Burada önemli olan nokta verdiği mesajları yakalayabilmek. Olay kurgusuna, akışına kendinizi kaptırmaya çalışmayın çünkü kafanız karışabilir. Dikkatle okursanız yine onu da yakalıyorsunuz ama kafanız karışırsa canınızı sıkmayın. 

Beni bu kitapta rahatsız eden nokta argoluğun gerçekten aşırı olmasının yanı sıra nefretin anlamsız şeylere yönelmiş olması ve de sanki lgbt ye kin güdüyormuş gibi yansıtılmış olması. Bir çok yerde iğneleyici ve abartı cümleler geçiyordu. Tamam her şeye değinmiş, Aids, lgbt, cinsellik, vs. ama yani ben açıkçası daha farklı şeyleri eleştirmesini bekledim. Kitabın başlarında bunu verdi mesela Tüketim kültürü içinde ne kadar kaybolduğumuz, ne kadar bilmeden etmeden tükettiğimiz, Televizyonun insanlara ne kadar hükmettiği gibi şeylere çok güzel değiniyor ama sonra konu birden bire saptı. Direk bireysel olarak insanların içsel " görünmeyen canavarsal" boyutlarına geldi. Tamam diyeceksiniz ki zaten kitabın adı o , amacı o. Ama asıl kısma bence az değinmiş ben böyle hissettim en azından. Sonra bir yerine geldi ki orada şaşırtıyor insanı ama dikkatli okuyunca o hissi de hissedebiliyorsunuz öyle olabilir mi diyorsunuz ve o dediğiniz çıkıyor. Çünkü önceki satırlarda akışında bunun sinyalini veriyor. Spolier vermeden anlatmaya çalıştığımdan çok karışık gelmiyordur umarım söylediklerim. Daha başka nasıl anlatabilirim bilemedim. 

Chuck Palahniuk' un tarzı bambaşka olsa da, size itici geliyor olsa da okunması gereken yazarlardan. Çünkü bence gerçek bir okur her türde en azından kendini geliştirmeli. Elbette belli bir stilde sabit kalabilirsiniz ama diğer tarzları da tanıyın, bilin ve okuyun ki ufkunuz gelişsin. Size çok şey katacağına emin olabilirsiniz. Keyifli okumalar dilerim.. :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder