Karanlık Zihinler - Alexandra Bracken


PUAN : 3,5 / 5 

Psikolojik gerilim severler burayyaaaa... Kapak tasarımından da psikoloji sembollerinden birini barındırıyor ki buradan anlıyoruz nasl bir konu içerebileceğini. Yazar indigo çocuklar zamanını ele almış. Aslında günümüzde de artık yavaş yavaş benzer gelişmeler olabilir diye düşünüyorum ki indigo çocuk terimi günümüzde de kullanılıyor ama yazar kitabında bu durumu farklı ele almış. 15-16 yaşına kadar olan çocuklar farklı yetenekler göstermeye başlıyor. O dönemde yaşayan büyükler ise bu gelişmeleri kaldıramıyor , anlamalndıramıyor ve kabul edemiyor. O yüzden toplama kampları oluşturuluyor. Ancak bu toplama kampları halka farklı yansıtılıyor, sanki o çocukların iyiliğine yapılan yerler gibi , başlarda aileler kendi istekleriyle çocuklarını gönderirlerken sonrasında zorla toplamalar başlıyor ve bu dünya genelinde kaoslara sebep olmaya başlıyor. Öte yandan ana karakterimiz Ruby' in kampi ilk kamp ve çok ağır koşullara sahip. Çok zor süreçlerden geçerek yeteneğini olabildiğince gizlemeye çalışıyor. Onun yeteneği ise insanlara dokunarak bütün geçmişini kendi içinde film şeridi gibi görebilmesi hatta zamanla üzerinde oynayıp geçmişini hiç yaşamamış gibi veya Ruby' in isteği doğrultusunda değiştirebilmesi. Yani oldukça tehlikeli bir yetenek olduğu için Ruby hayatta kalabilmek için olabildiğince bu yeteneğini gizlemeye çalışıyor. Ancak bu bir yere kadar olabiliyor. Zamanla biri Ruby' e kaçması için yardım ediyor ancak onlara olan güveni sarsılınca Ruby yeni olaylar döngüsüne dahil oluyor. Yeni yeteneklerle tanışırken onların hayatlarını tehlikeye atmamaya çalışıyor ve bu sorumluluğun altında fazlasıyla sıkıntı yaşıyor. Sonu ise ilk kitapta tahminlerden farklı gelişiyor diyebiliriz. Ayrıca seri bir kitap olduğunu ve ara kitabının olduğunu da vurgulayalım..

Kitap konu bakımından çok güzel, etkileyici. Ancak ben kitabın yarısından sonra sıkılmaya başladım. Çünkü hep okurken " eee, yani, peki şimdi?" gibi hisler geçti içimden. Olay akışı bende o kadar heyecan yaratamadı ve sonrasını biraz zorla okudum. Tek bir konuda bağlı kalmış sanki yani biraz tekdüzelik vardı, duygu yoğunlukları da yoktu, verdiği fazla öyle mesajlar, öğretiler yoktu. Böyle olunca ben fazla konsantre olamıyorum kitaplara. Herkesin beklentileri farklı tabii ama benim için bu şekilde bu kitabın yarattığı izlenimler. Okuyanların yorumlarını yine bekliyorum. Herkese keyifli okumalar dilerim. :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder