Mrs. Dalloway - Virginia Woolf


PUAN : 5/5 

Mrs Dalloway.. Öncelikle bu kitabı okumak istiyorsanız kafanızın rahat olacağı bir zamanı seçmelisiniz. Çünkü kitap size ince gibi gözükse de asla çerezlik kitaplardan değil. Virginia Woolf' un yazı dili o kadar sanatsal ve o kadar derin ki karşınıza neyi çıkaracağını asla tahmin edemiyorsunuz. Bir anda sizi başka bir yöne çevirebiliyor, konuları çok iç içe işleyebiliyor. Her cümlesinin derinliği ayrı düşündürücü. Virginia Woolf' un benim fark ettiğim bir diğer özelliği yaşadığı yıllardan dolayı hep savaş öncesi ve savaş sonrası insanların davranışlarına vurgu yapması, elit olan elit olmayan kesimi ayırması ve partilerin sık sık yapılıyor oluşunu dile getirmesi kitaplarında. Bundan da rahatsız olduğunu hissediyorum anlattıklarında. Öyle bir anlatmı var ki zaman zaman sanki kendinizi Sheakspeare' ın oyunları içerisinde hissediyorsunuz ki tiyatroya olan tutkusunu zaten alıntılar yaparak da gösteriyor. Hem de o anlatımındaki özelliklerinden dolayı o yıllarda gezintiye çıkıyor gibi oluyorsunuz. Bu nedenle okurken yanınıza alacaklarınızı ona göre hazırlayın derim ben 🙂 Kitapta ayrıca sevgi konusu üzerinde duruyor yani anladığım kadarıyla Clarissa Dalloway' in değişen hayatını vurguluyor , değişen yapısını da. Bir de hoşuma giden taraf Tanrıların da katılmış olması ve öğütlerin onlar aracılığıyla dünyaya iletilmeye çalışılması ki o öğütler benim görüşlerimi de içeriyordu bundan da ayrı keyif aldım o yüzden. Bir de son olarak sizce Septimus dünyadaki Peter Walsh olabilir mi? Nedense böyle hissettirdi bana.. Okuyan varsa veya okuyacak olanların düşüncelerini bekliyorum.. Virginia Woolfun kitaplarını ufkunuzu genişletmesi için , derinlik katması için, bence mutlaka okumalısınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder